Många upplever problem med färdtjänsten

Tyvärr upplever nu många att det är svårt att få färdtjänstbil i tid. Enligt färdtjänstförvaltningen beror problemen bl a på en brist på bilar och bilkomponenter samt att många åkare lagt ner sin verksamhet under pandemin.

Vi jobbar med påverkan för att läget ska förbättras.

Kontakta gärna ansvarig ombudsman Christoffer om du upplevt problem så vi får ett stort underlag att hänvisa till, christoffer@srfstockholmgotland.se, tel: 08-462 45 20. 

Resegarantin kan för övrigt även kontaktas via SMS. Du skickar sms till telefonnummer 0700-200 400.I sms:et skriver du ditt för och efternamn, ditt färdtjänstkundnummer eller ditt sjukresekortsnummer, tiden du skulle hämtas, de adresser du skulle hämtas och lämnas på. Du får ett svar från resegarantin på vad som har hänt med din beställning och om bilen är på väg, precis som om du hade ringt till resegarantin.     

https://fardtjansten.regionstockholm.se/sv/Kundservice/kundservice3/